Ik heb een vraag over:

Betalingen algemeen

Waarom staat er ‘Holiday Services’ of ‘Vakantiebeheer’ op mijn rekening?
Roompot heeft een speciale afdeling voor het verwerken van jouw betalingen: Holiday Services. Deze naam zie je daarom terug op je kostenoverzicht bij betalingen en terugbetalingen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar vind ik een overzicht van wat ik nog moet betalen?
Er staat een overzicht van je betaalde en nog te betalen bedragen in Mijn Roompot. Een betaling is binnen een dag te zien in het overzicht. Komt de betaling van een buitenlandse rekening, dan duurt het wat langer.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar vind ik de rekening van mijn boeking?
Nadat je hebt geboekt ontvang je het kostenoverzicht per e-mail. Je het openstaande bedrag ook via het betaaloverzicht in Mijn Roompot bekijken. Ben je een eigenaar? Dan kun je jouw facturen via de eigenarenwebsite downloaden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik met creditcard betalen?
Ja, je kunt je boeking met creditcard betalen. Wij accepteren Visa, Mastercard en American Express. Op veel parken kun je ook in de restaurants, winkels en fietsverhuur met je creditcard betalen. De creditcardtransactie zal per direct worden belast.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het mogelijk om de aanbetaling op een later moment te doen?
De aanbetaling moet binnen 15 dagen na het boeken betaald zijn. Na het boeken krijg je een bevestiging waarin staat voor welke specifieke datum je moet betalen. Je vindt deze datum ook terug in Mijn Roompot.
Bij het boeken van een last minute - je vakantie start binnen 14 dagen - vragen we je om direct te betalen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb per ongeluk te veel betaald. Hoe krijg ik dit bedrag terug?
Teveel betaalde bedragen storten we binnen 7 werkdagen na vertrek terug. Neem contact op met de Financiële Service als je het geld niet hebt ontvangen. Stuur hiervoor een e-mail naar fs@roompot.nl. Denk eraan je reserveringsnummer in de e-mail te zetten.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Krijg ik meerdere rekeningen als ik mijn vakantie via een andere aanbieder boek?
Ja, dat kan. De rekening van je boeking krijg je van de aanbieder waar je hebt geboekt. Het kan zijn dat je ook nog een rekening van Roompot krijgt voor bijvoorbeeld borg en toeristenbelasting.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik op het park contant betalen?
Een aantal van onze parken zijn volledig cashless. Op deze parken kun je uitsluitend met je bankpas of creditcard afrekenen. Als dit het geval is, vind je dit terug op de pagina met reisinformatie. Op de parken waar je contant kan betalen, kunnen wij geen briefjes van € 100,-, € 200,- en € 500,- aannemen.

Let op: je boeking moet voor aankomst op het park betaald zijn, deze kan dus niet in contanten betaald worden. Ook eventuele gemaakte verlengingen op het park of andere geboekte extra’s met een totaalbedrag boven € 200,- kunnen niet contant betaald worden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe kan ik zien of mijn Roompot Vakantiecadeau is verwerkt in mijn boeking?
Wanneer wij je Vakantiecadeau ontvangen, verwerken wij deze direct in je boeking. Je krijgt dan een aangepaste rekening. Geen aangepaste rekening ontvangen? Neem dan contact op met de Financiële Service door een e-mail te sturen naar fs@roompot.nl. Vermeld hierin altijd je reserveringsnummer.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe kan ik mijn boeking betalen?
We maken het je graag makkelijk. Daarom kun je direct na het boeken of via Mijn Roompot simpel online betalen. Je hebt dan alleen je eigen betaalgegevens nodig, de rest is al ingevuld. Je betaalt je vakantie aan Holiday-Services. Dat is de partij die de betalingen van en naar Roompot verwerkt. Je ziet deze naam dus staan als begunstigde.

Wil je het bedrag zelf overmaken? Dat kan. Houd je kostenoverzicht bij de hand, want daar staat het kenmerk op dat we van je nodig hebben. Vul dit kenmerk in, in het veld 'omschrijving'. Je betaling maak je over naar IBAN: NL24 ABNA 0517 3435 17, ten name van Holiday-Services. Onze BIC code is: ABNANL2A
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Het betalen van mijn boeking lukt niet. Wat moet ik doen?
Na het boeken krijg je een bevestiging met daarin alle gegevens en kenmerken om te kunnen betalen. Met behulp van deze gegevens kun je het bedrag direct via je bank overmaken. Vul in het veld 'omschrijving', het kenmerk in dat op je kostenoverzicht staat. Je betaling maak je over naar IBAN: NL24 ABNA 0517 3435 17, ten name van Holiday-Services. Dat is de partij die de betalingen van en naar Roompot verwerkt. Je ziet deze naam dus staan als begunstigde. Lukt het betalen nog steeds niet? Mail dan even naar de Financiële Service via fs@roompot.nl. Zij helpen je graag met je betaling.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het mogelijk om mijn boeking pas bij aankomst te betalen?
Nee, dat is niet mogelijk. Je boeking moet vooraf helemaal betaald zijn.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de regels en mogelijkheden voor het betalen?
Via onze website betaal je veilig en makkelijk met Visa, Mastercard, American Express, Bancontact en iDEAL. Kies direct na het boeken hoe je wilt betalen. Er zijn 3 mogelijkheden. Het volledige bedrag in een keer. Een aanbetaling van 50% binnen 15 dagen en de rest uiterlijk 8 weken voor aankomst. Of maandelijkse termijnen.
Binnen 8 weken voor aankomst geboekt? Dan betaal je het hele bedrag in een keer. Bij het boeken van een last minute aankomst - je vakantie start binnen 14 dagen - vragen we je om direct te betalen. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik een uitgestelde betaling aanvragen of in termijnen betalen?
Wij bieden gratis de mogelijkheid om in termijnen te betalen. Geef bij het boeken aan of je dit wilt. We verdelen het totaalbedrag over termijnen van 4 weken. Hierdoor zijn alle bedragen per termijn gelijk. De eerste termijn betaal je altijd binnen 15 dagen na het boeken. Het totaalbedrag moet 8 weken voor aankomst betaald zijn. Wij sturen je binnen 3 dagen na het boeken je kostenoverzicht met betaalinstructies per e-mail. Uiteraard gelden voor deze betaalmogelijkheid onze Algemene Voorwaarden. Uitstel voor je betaling aanvragen is niet mogelijk.

Let op: is je aankomst binnen 8 weken? Dan is het helaas niet mogelijk om in termijnen te betalen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb een betalingsherinnering gekregen. Wat moet ik nu doen?
Je krijgt een betalingsherinnering als wij je betaling niet binnen de gestelde termijn hebben ontvangen. Je kunt het bedrag nog steeds overmaken. Heb je dit al gedaan, dan is alles in orde en hoef je niets te doen.

Heb je nog niet betaald, doe dit dan zo snel mogelijk. Heb je een tweede betalingsherinnering gekregen, dan heb je nog 7 dagen om te betalen. Anders wordt je reservering geannuleerd volgens de Algemene Voorwaarden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat gebeurt er als ik niet op tijd betaal?
We sturen je dan een betalingsherinnering. Betaal je niet binnen de gestelde termijn, dan wordt je boeking geannuleerd volgens de RECRON Voorwaarden. Hiervan krijg je een annuleringsnota.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ben ik verplicht om een aanbetaling te doen?
Na het boeken kies je de gewenste betaalmethode. Er zijn 3 mogelijkheden. Het volledige bedrag in een keer. Een aanbetaling van 50% binnen 15 dagen en de rest uiterlijk 8 weken voor aankomst. Of maandelijkse termijnen. Wil je geen aanbetaling doen, betaal dan het hele bedrag in een keer. Dit moet wel binnen 15 dagen na het boeken. Maak je geen keuze, dan komt de betaalmethode automatisch op aanbetaling te staan. Op Mijn Roompot kun je er altijd nog voor kiezen om het bedrag toch in een keer te betalen. Wijzigen naar betalen in termijnen kan dan niet meer.
Binnen 8 weken voor aankomst geboekt? Dan betaal je het hele bedrag in een keer.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Borg en toeristenbelasting

Wij komen met een groep en moeten een extra borg betalen. Wanneer moeten wij deze betalen?
Als blijkt dat het reisgezelschap geen gezin vormt, kunnen wij extra borg in rekening brengen. De extra borg voor groepen betaal je bij aankomst op het park. Bij een klein aantal parken moet je de extra borg vooraf overmaken. Als dit het geval is, staat dit in je kostenoverzicht.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb een bedrag van € 65,- of € 115,- van Roompot ontvangen, waar is dit van?
Fijn, je hebt het verblijf netjes achtergelaten. Het totale bedrag van je waarborg is daarom teruggestort.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is de borg voor groepen bovenop de normale borg of is dit in plaats van de normale borg?
Als bij aankomst blijkt dat het reisgezelschap geen gezin vormt, kunnen wij ter plaatse een extra groepenborg in rekening brengen. Dit is een extra borg. Deze betaal je dus bovenop de normale borg voor je vakantieverblijf.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Krijg ik de toeristenbelasting terug als ik eerder ben vertrokken?
Ja hoor, dit krijg je terug. Geef het altijd even bij het Service point aan als het aantal personen dat blijft slapen verschilt van je boeking. Als er meer mensen zijn blijven slapen, dan moet je bijbetalen. Zijn er minder mensen blijven slapen? Dan storten wij de te veel betaalde toeristenbelasting binnen 7 werkdagen na je vertrek terug op je rekening.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Moet ik toeristenbelasting betalen als ik op vakantie ga in de gemeente waar ik woon?
Nee, dan hoef je geen toeristenbelasting te betalen. Laat het wel even weten als je in je eigen gemeente op vakantie gaat. Dit kun je in het opmerkingenveld zetten als je online een boeking maakt, of doorgeven aan het Service point of Gastenservice. Dan zorgen wij ervoor dat je de teveel betaalde toeristenbelasting na je vakantie terugkrijgt. Contactgegevens van een park vind je via Aanreisinformatie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waarom heb ik mijn borg niet of maar voor een deel teruggekregen?
De borg of een deel daarvan wordt meestal binnen 7 werkdagen na vertrek teruggestort. Dat kan natuurlijk alleen als je rekeningnummer bij ons bekend is. Dit kun je invullen in Mijn Roompot onder Mijn Gegevens.

Het kan ook zijn dat je maar een deel van de borg hebt teruggekregen of helemaal niets. Je hebt je vakantieverblijf dan niet volgens de regels achtergelaten. Als dit zo is, krijg je hier bericht van. Heb je geen bericht van ons gekregen maar is je borg 7 werkdagen na vertrek nog niet teruggestort? Neem dan contact op met het Service point van het vakantiepark waar je bent geweest. Contactgegevens van een park vind je via Aanreisinformatie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wanneer krijg ik mijn borg terug?
Heb je je vakantieverblijf volgens onze regels achtergelaten en staat er geen bedrag meer open? Dan storten we de borg meestal binnen 7 werkdagen na vertrek terug. Je rekeningnummer moet natuurlijk wel bij ons bekend zijn. Op Mijn Roompot kun je je bankrekeningnummer invullen. Ga hiervoor naar Mijn gegevens en vul je IBAN in bij Bankgegevens.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waarom moet ik borg betalen?
Soms zijn er na vertrek extra schoonmaak- of reparatiewerkzaamheden nodig in een vakantieverblijf. De kosten die we hiervoor maken, betalen we dan van de borg. Je kunt dit voorkomen door je verblijf voor vertrek netjes achter te laten.
De hoogte van de borg zie je terug in het kostenoverzicht tijdens het boeken. Heb je al geboekt? Dan kun je het standaard borgbedrag op je bevestiging terugvinden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Recreatie-voucher

Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?
Je kunt de recreatie-voucher tot 31 december 2024 gebruiken om een nieuw verblijf bij ons te boeken.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe werkt de recreatie-voucher?
Je kunt de recreatie-voucher gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking op onze website.

De recreatie-voucher is eenvoudig online te verzilveren. Je gebruikt hiervoor de link die je bij de recreatie-voucher hebt ontvangen.

1. Klik op de link onder de voucher in de bijlage van de e-mail. Zo kom je op de pagina met het aanbod.

2. Kies het gewenste vakantiepark en het vakantieverblijf. Vervolgens selecteer je de gewenste aankomst- en vertrekdatum

3. Tijdens het maken van de boeking verschijnt automatisch een schermpje waarin je de recreatie-vouchercode invult. Het bedrag van de voucher wordt nu automatisch in mindering gebracht op het totaalbedrag.

4. Je vult de resterende gegevens in en plaatst de boeking. Pas nadat je de boeking hebt gedaan, vervalt de waarde van de recreatie-voucher.

De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reeds betaalde reissom.

We kijken er naar uit je binnenkort op een van onze parken te kunnen verwelkomen!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik de recreatie-voucher aan iemand anders geven?
Nee, dat kan niet. De recreatie-voucher staat op jouw naam. Je dient de voucher dus zelf te gebruiken bij het maken van een nieuwe boeking.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik wil de (rest)waarde van mijn recreatie-voucher laten uitbetalen, hoe moet dat?
Voor de meeste vouchers kun je uitbetaling aanvragen in Mijn Roompot.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik een Vakantiecadeau van Roompot en de recreatie-voucher gebruiken voor een boeking?
Je kunt je Vakantiecadeau met de recreatie-voucher gebruiken. Neem hiervoor contact op met onze Gastenservice.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik de recreatie-voucher voor meerdere boekingen gebruiken?
De recreatie-voucher heeft de waarde van de reeds betaalde reissom en hoeft niet in één keer te worden besteed. Je kunt de recreatie-voucher inderdaad gebruiken voor meerdere boekingen of voor een restaurantcheque op het park.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wanneer wordt het geld van mijn recreatie-voucher teruggestort?
Als je terugbetaling hebt aangevraagd, storten we het bedrag binnen één maand terug.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in één keer besteden?
Nee, dat hoeft niet. Je bepaalt zelf hoe je de waarde van de recreatie-voucher besteedt. Als de reissom van je nieuwe boeking lager is dan de waarde van de recreatie-voucher, dan houd je het resterende bedrag tegoed als recreatie-voucher.

We raden je daarom aan de recreatie-voucher goed te bewaren.


Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Welke waarde heeft de recreatie-voucher?
De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reissom die je al hebt betaald.

Voorbeeld: Als je alleen de eerste aanbetaling van 100 euro hebt betaald, ontvang je een voucher ter waarde van 100 euro.

Je vindt de waarde van de recreatie-voucher in de e-mail met de voucher en op de voucherpagina in Mijn Roompot.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik ben mijn recreatie-voucher kwijt. Kan ik een nieuwe toegestuurd krijgen?
Je vindt je recreatie-voucher terug op de voucherpagina in Mijn Roompot. Heb je geen Mijn Roompot? Neem contact op met onze Gastenservice. Wij bezorgen je de recreatie-voucher graag opnieuw. Ook als je voucher dan eigenlijk al is verlopen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb al een nieuwe vakantie geboekt met de recreatie-voucher. Nu wil ik er nog extra’s aan toevoegen. Kan ik die met de recreatie-voucher betalen?
Ja, dat kan. Boek je extra’s bij via Mijn Roompot, dan wordt standaard eerst het (rest)bedrag van je recreatie-voucher verrekend. Is het bedrag op je voucher te laag, dan betaal je de rest bij.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb de recreatie-voucher al deels gebruikt. Kunnen jullie mij zeggen welk tegoed er nog op staat?
Je vindt het resterende tegoed op je recreatie-voucher in Mijn Roompot, bij het maken van een nieuwe boeking of bij het boeken van extra’s. Het resterende tegoed is ook terug te vinden in de e-mail, die je na het maken van je boeking met de recreatie-voucher hebt ontvangen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center.