Ik heb een vraag over:

Wijzigen

Ik heb al geboekt en wil graag langer blijven. Kan dat?
Leuk dat je je verblijf wil verlengen. Ben je al op het park? Loop dan even langs bij de receptie. Een medewerker zal bekijken welke mogelijkheden er zijn. Ben je nog niet op je bestemming aanwezig, neem dan contact op met onze Gastenservice. Uiteraard moet er wel een accommodatie beschikbaar zijn om jouw verblijf te kunnen verlengen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik achteraf een voorkeur toevoegen aan mijn boeking?
Tijdens het boeken kun je je voorkeur opgeven voor een specifiek huisnummer of een bepaalde voorziening. Een huisdiervrij verblijf bijvoorbeeld, of een bepaalde ligging. Soms betaal je hier een toeslag voor. Wil je na het boeken je voorkeur wijzigen of alsnog opgeven? Onze Gastenservice helpt je hier graag bij. In heel uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat je toch op een ander plekje terecht komt. Mocht dit het geval zijn, dan word je daar altijd over geïnformeerd.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe annuleer of wijzig ik mijn boeking als ik niet via Roompot maar bij een andere aanbieder heb geboekt?
Je annuleert en wijzigt je boeking bij de vakantieaanbieder waar je hebt geboekt. Vraag bij deze aanbieder na hoe dit moet. Je vakantieaanbieder bepaalt de voorwaarden voor het wijzigen of annuleren van je boeking.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe kan ik bijgeboekte extra’s wijzigen of annuleren?
Je kunt bijgeboekte extra’s tot 1 dag voor aankomst wijzigen en annuleren via Mijn Roompot. Als je de volledige vakantie al hebt betaald, storten we het eventuele prijsverschil terug met de borg. Het annuleren van verzekeringen en verplichte extra’s zoals verplicht bedlinnen of een verplichte schoonmaak, is niet mogelijk.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Krijg ik een bevestiging van mijn wijziging?
Ja, bij een wijziging van je boeking, krijg je een nieuwe boekingsbevestiging per e-mail. Bijvoorbeeld een wijziging in de aankomst- of vertrekdatum van je vakantie, het type vakantieverblijf, het park, reisgezelschap, voorkeuren of extra’s. Als er alleen iets wijzigt aan je persoonsgegevens, krijg je geen nieuwe boekingsbevestiging. In Mijn Roompot vind je altijd een actueel overzicht van je boeking. Handig!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik mijn gekozen vakantieverblijf nog wijzigen na het boeken?
Wijzigen kan gratis tot 28 dagen voor de aankomstdatum, daarna kun je niet meer wijzigen. Uiteraard kan wijzigen alleen als er nog beschikbare vakantieverblijven zijn. Deze kunnen natuurlijk wel iets duurder uitvallen. In dat geval betaal je het verschil bij. Is je nieuwe vakantieverblijf goedkoper dan het oude verblijf, dan krijg je het verschil niet terug.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik de datum van mijn verblijf nog wijzigen na het boeken?
Dit kan gratis tot 28 dagen voor je aankomstdatum en bij een hotelboeking zelfs tot 1 dag voor aankomst. In de meeste gevallen kun je dit zelf in Mijn Roompot. Een vakantie in een andere periode kan natuurlijk wel iets duurder uitvallen. In dat geval betaal je het verschil bij. Is je nieuwe vakantie goedkoper dan de oorspronkelijke prijs, dan krijg je het verschil niet terug.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat is omboekgarantie?
Met de omboekgarantie kun je tot 28 dagen voor je aankomstdatum je boeking gratis wijzigen. Je leest er alles over op de speciale omboekgarantie-pagina.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Worden er kosten gerekend als ik iets wijzig in mijn boeking?
Wijzigen is altijd kosteloos. Als je iets wijzigt in je vakantie binnen 24 uur na het boeken, storten we het eventuele prijsverschil binnen 7 dagen terug. Ook daarna kun je een boeking nog wijzigen, tot 28 dagen voor aankomst. We raden je aan goed te letten op de nieuwe prijs. Valt deze lager uit dan de oude prijs, dan wordt het verschil volgens de Algemene Voorwaarden niet teruggestort.
Het wijzigen of annuleren van bijgeboekte extra’s kan tot 1 dag voor aankomst. Je krijgt hiervan een aangepaste rekening. Het eventuele prijsverschil storten we na de vakantie terug met de borg.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Krijg ik het prijsverschil terug als ik mijn boeking wijzig?
Als je iets wijzigt in je vakantie binnen 24 uur na het boeken, storten we het eventuele prijsverschil binnen 7 dagen terug. Ook daarna kun je een boeking nog wijzigen, tot 28 dagen voor aankomst. We raden je aan goed te letten op de nieuwe prijs. Valt deze lager uit dan de oude prijs, dan wordt het verschil volgens de Algemene Voorwaarden niet teruggestort.
Het wijzigen of annuleren van bijgeboekte extra’s kan tot 1 dag voor aankomst. Je krijgt hiervan een aangepaste rekening. Het eventuele prijsverschil storten we na de vakantie terug met de borg.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe wijzig ik mijn reisgezelschap in Mijn Roompot?
Op de pagina Mijn Boeking kun je bij Mijn reisgezelschap personen toevoegen of verwijderen. Het wijzigen van je reisgezelschap kan tot 1 dag voor aankomst.
Huisdieren
Zelf huisdieren toevoegen of verwijderen uit je boeking is niet mogelijk in Mijn Roompot. Hier helpt onze Gastenservice je graag bij.


Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Annuleren

Ik heb per ongeluk dubbel geboekt. Kan ik een boeking gratis annuleren?
Een foutje maken we allemaal wel eens. Je dubbele boeking kun je eenvoudig zelf annuleren via Mijn Roompot. Doe dit wel binnen 14 dagen na het boeken, anders rekenen we kosten.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat kost het annuleren van een boeking?

Je kunt boekingen waarvan de aankomstdatum minimaal 30 dagen in de toekomst ligt gratis annuleren binnen 14 dagen na het boeken. Dat gaat heel makkelijk via Mijn Roompot. Heb je een last-minute geboekt met aankomst binnen nu en 30 dagen? Of wil je na 14 dagen annuleren? Dan gelden onze normale annuleringstarieven.

Hoeveel je betaalt voor het annuleren, is afhankelijk van het moment waarop je annuleert. Je betaalt standaard de reserveringskosten en betaalde voorkeuren die je eventueel hebt gekozen tijdens het boeken. Daarnaast betaal je een deel van de huurprijs. Dit is de prijs van jouw vakantie, zonder bijkomende kosten en bijgeboekte extra’s. Hoe eerder je annuleert, hoe kleiner het deel dat in rekening wordt gebracht.


Je betaalt:
  • 15% van de huurprijs als je 3 maanden (93 dagen) of langer voor de geplande aankomstdatum annuleert
  • 50% van de huurprijs als je tussen 3 en 2 maanden (tussen 92 en 63 dagen) voor de geplande aankomstdatum annuleert
  • 75% van de huurprijs als je binnen 2 maanden en 1 maand (tussen 62 en 32 dagen) voor de geplande aankomstdatum annuleert
  • 90% van de huurprijs als je tussen 1 maand (31 dagen) en de dag voor de geplande aankomstdatum annuleert
  • 100% van de huurprijs als je op de geplande aankomstdag of daarna annuleert
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik ben ziek. Kan ik mijn vakantie annuleren?
Allereerst: veel beterschap toegewenst. Je kunt binnen 14 dagen na het plaatsen van je boeking kosteloos annuleren. Dit geldt voor boekingen waarvan de aankomstdatum over minimaal 30 dagen is, gerekend vanaf de dag waarop je boekt. Annuleren kan heel makkelijk via Mijn Roompot. Heb je een last-minute geboekt met aankomst binnen 30 dagen? Of wil je na 14 dagen annuleren? Dan gelden onze normale annuleringstarieven. Hoeveel je betaalt voor het annuleren, is afhankelijk van het moment waarop je annuleert. Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kun je in jouw polisvoorwaarden nagaan of je deze kosten terug kunt krijgen.

Tip: soms is annuleren niet nodig en kun je de vakantie wijzigen. Je leest er alles over op de speciale omboekgarantie-pagina. Bellen met onze Gastenservice kan ook. We denken graag met je mee!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik per post annuleren?
Nee, dat kan niet. Je kunt makkelijk annuleren via Mijn Roompot. Heb je geen account voor Mijn Roompot? Vul dan het Annuleringsformulier in.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe annuleer ik een boeking?
Je kunt makkelijk annuleren via Mijn Roompot. Heb je geen account voor Mijn Roompot? Vul dan het Annuleringsformulier in. Je kunt boekingen waarvan de aankomstdatum minimaal 30 dagen in de toekomst ligt gratis annuleren binnen 14 dagen na het boeken. Dat gaat heel makkelijk via Mijn Roompot. Heb je een last-minute geboekt met aankomst binnen nu en 30 dagen? Of wil je na 14 dagen annuleren? Dan gelden onze normale annuleringstarieven.
Soms is annuleren niet nodig en kun je de vakantie wijzigen. Je leest er alles over op de speciale omboekgarantie-pagina.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe annuleer ik een boeking die een ander op mijn naam heeft gemaakt?
Je annuleert je boeking door je gegevens in te vullen op het Annuleringsformulier. Staat de boeking ook op jouw e-mailadres, dan kun je via Mijn Roompot annuleren.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Annuleringsverzekering

Tot wanneer is het mogelijk om een annuleringsverzekering bij te boeken?
Je kunt onze annuleringsverzekering afsluiten tot 7 dagen na het boeken, via Mijn Roompot. Heb je een last-minute vakantie geboekt en arriveer je binnen 7 dagen? Dan kun je de annuleringsverzekering tot het moment van aankomst afsluiten. Het afsluiten van onze annuleringsverzekering is niet meer mogelijk als je al op het vakantiepark bent.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de voorwaarden van mijn annuleringsverzekering?
Onze annuleringsverzekering bieden wij aan in samenwerking met verzekeringsmaatschappij A.S.R. Als je bij ons een annuleringsverzekering hebt afgesloten, lees dan de voorwaarden van de annuleringsvezekering.

Heb je wel een annuleringsverzekering, maar heb je die niet via ons afgesloten? Kijk dan op de website van jouw verzekeraar voor de voorwaarden.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is mijn hele reisgezelschap verzekerd als ik een annuleringsverzekering bijboek?
Alle medereizigers zijn verzekerd als je het Meereizendenformulier volledig hebt ingevuld en verstuurd.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center.